Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Contemporary Iran

Poster Collection 35
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang10102inKunst
CHF27.50

Beschreibung

Iranian graphic design looks back on a brief history. The first poster designers completed independent artistic training and created painterly-illustrative works in the 1960s. The simultaneous opening to the West under Shah Mohammad Reza Pahlavi promoted global cultural exchange. With the proclamation of the Islamic Republic in 1979 and the Iran-Iraq War (1980-1988), however, this was rapidly interrupted. At the end of the 1980s, a new generation of designers took up the graphic heritage of the pre-war period. At the turn of the millennium, the Iranian poster finally conquered international festivals and caused a great stir in the Western community.Volume 35 of the Poster Collection series brings together Iranian cultural posters from 1960 to the present. Despite the many different creative approaches, they all demonstrate the search for a fusion of history and contemporaneity, Iran's own tradition and Western inspiration, art and everyday culture. An often unorthodox interpretation of Persian cultural heritage is combined with the confident use of computer-generated graphics. Thus, some posters confirm common Western notions of Islamic aesthetics while in others, these are radically undermined.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-03778-730-4
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum12.05.2023
Reihen-Nr.35
Seiten96 Seiten
SpracheDeutsch
MasseBreite 164 mm, Höhe 240 mm, Dicke 10 mm
Gewicht330 g
Artikel-Nr.26236721
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.44306495
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Schlagworte