Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Geschichtsdidaktische Perspektive auf die 'Vormoderne'

Fachwissenschaft und Fachdidaktik im Dialog
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang337601inPädagogik
CHF29.40

Beschreibung

Current research shows the importance of interaction between content knowledge and pedagogical content knowledge for history teachers. This is considered effective for the design of history lessons. But even beyond these practical implications, the question of the relationship between historical studies and history education is of great importance. Both approaches have a common object: the past. However, the methodically approaches to the past follow different ways. While historical scholarship reconstructs the past by using sources, history education is dedicated to the reception of history. A dialogue between these two approaches can expand the boundaries of both disciplines with new insights. The anthology is dedicated to such an interlocking of historical research and history education using the example of pre-modern history. In the essays, perspectives opened up by scholars are supplemented by comments from history educators. Thus, on the one hand, it is reflected how subject-specific research could enrich teaching in schools and universities. In addition, these findings are classified in terms of historical theory and empirics.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-928794-71-8
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum01.07.2021
Seiten160 Seiten
SpracheDeutsch
Artikel-Nr.18698123
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.43651586
Weitere Details

Bewertungen

Autor

Schlagworte