Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Modeling Tourist Information Search Behavior
ISBN/GTIN

Modeling Tourist Information Search Behavior

A Structural Modeling Approach
BuchKartoniert, Paperback
CHF89.50

Beschreibung

In today's dynamic global environment, understanding how travelers acquire information is important for marketing management decisions and designing effective marketing communication campaigns and service delivery. Understanding the information search behavior of key current and prospective markets can help destination managers and marketers develop target-marketing communications more effectively, because information search represents the primary stage in which marketing can provide information and influence travelers' decisions. Application of basic market segmentation techniques, using travelers' information source utilization patterns as either a segmentation base or descriptor, enable focused positioning and media selection. Certainly, understanding external information source utilization can help marketers effectively tailor the promotional mix.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-8465-0714-8
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum16.09.2011
Seiten180 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 150 mm, Höhe 220 mm, Dicke 11 mm
Gewicht286 g
Artikel-Nr.13870980
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.37798985
Weitere Details

Bewertungen

Autor

Dr. Dogan Gursoy is the Taco Bell Distinguished Professor in the School of Hospitality Business Management at Washington State University and the editor of Journal of Hospitality Marketing & Management. His area of research includes travelers' information search behavior, tourism marketing, tourism impacts, mega events and generational leadership.