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Equity in Education

An International Comparison of Pupil Perspectives
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang9392inSoziologie
CHF111.50

Beschreibung

Based on the views of teenagers across Europe and in the Far East, this book argues that we need to reconsider how we judge schools and what they are for. It shows that the treatment of pupils in schools makes more difference to teenagers' views on society, and on what it means to be fair, than it does to differences in attainment.
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Details

ISBN/GTIN978-1-349-31127-9
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum24.02.2010
Auflage1st ed. 2010
Seiten199 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm
Gewicht332 g
Artikel-Nr.4902958
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.20412151
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Bewertungen

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Die viel diskutierte Biografie von Prinz Harry. In den Medien füllte er die Seiten mit viel negativer Kritik. Ich selber fand das Buch interessant und leicht zu lesen. Was sollen wir jetzt glauben? Ich kann es nicht sagen. Aber es hat mich zum Nachdenken angeregt.
Eine Geschichte über ein mysteriöses Tier aus unseren Weltmeeren.
Gleichzeitig aber auch ein Portrait von Personen, die von diesem Tier verzaubert wurden und deren Kampf um die Anerkennung des Riesenkalmar in der Welt.
Abgerundet wird das Buch mit etwas Autobiografie und einem Hauch von Philosophie.

Autor

STEPHEN GORARD is Professor of Education Research at the University of Birmingham, UK. Recent publications include Overcoming the Barriers to Higher Education ; Adult Learning in the Digital Age and Teacher Supply: The Key Issues . He is particularly interested in the process and quality of research, having recently led the UK ESRC Research Capacity-building Network, and an ESRC Researcher Development Initiative to improve the understanding of randomised controlled trials in social science. 
 
EMMA SMITH is Reader in the School of Education, University of Birmingham, UK. She is interested in equity issues in the field of education and in the role that educational policy can play in reducing inequalities and closing achievement gaps. She is a former Chemistry teacher and SENCO and is currently carrying out research into pupils' views of fairness in school, as well as into patterns of participation in Higher Education science programmes.

Schlagworte

Zeitfracht
VLB Haupt-Lesemotiv