Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Theory of the History Classroom

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang165591inGeschichte
CHF42.00

Beschreibung

This volume proposes a theory of history education in formal classroom settings. Specifically, it aims to outline how the particular setting of the classroom interacts with domain-specific processes of historical thinking. The theory rests on the notion that formal school education is a communicative and social system, while historical thinking occurs in the psychological system of a person´s historical consciousness. In the complex interaction of these systems, historical thinking, emotions, communication, media and language are of particular importance. Drawing upon educational theory as well as the theory of history, this theory of the history classroom provides a framework as well as a solid foundation for future empirical research, both for developing research questions as well as for interpreting findings.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-7344-1384-1
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum28.02.2022
Seiten240 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 206 mm, Höhe 144 mm, Dicke 15 mm
Gewicht318 g
Artikel-Nr.19719980
Verlagsartikel-Nr.41384
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.38068009
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor

Dr Manuel Köster is a senior lecturer at the Department of the Didactics of History at the University of Münster.Dr Holger Thünemann is professor of History Education and Historical Culture at the Department of the Didactics of History at the University of MünsterDr Meik Zülsdorf-Kersting is professor of History Didactics at the University of Hanover.

Schlagworte