Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Educational Research and Evidence-Based Practice
ISBN/GTIN

Educational Research and Evidence-Based Practice

BuchGebunden
Verkaufsrang69198inSoziologie
CHF199.50

Beschreibung

Combining classic articles that have been key markers in recent debates with some new material, this book addresses the problems involved in educational research and the issues surrounding its contribution to policymaking and practice.



The authors examine the diverse approaches within qualitative research and address some of the key areas which have attracted criticism. They consider what role research should play and examine the case for randomised controlled trials and for action research.



The book is suitable for any undergraduate or postgraduate student concerned with educational research methodology, as well as those focusing on educational policy and practice, and students doing PhDs and EdDs.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-4129-4561-5
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum21.07.2007
Seiten320 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 172 mm, Höhe 246 mm, Dicke 23 mm
Gewicht689 g
Artikel-Nr.1554824
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.2930694
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Die viel diskutierte Biografie von Prinz Harry. In den Medien füllte er die Seiten mit viel negativer Kritik. Ich selber fand das Buch interessant und leicht zu lesen. Was sollen wir jetzt glauben? Ich kann es nicht sagen. Aber es hat mich zum Nachdenken angeregt.
Eine Geschichte über ein mysteriöses Tier aus unseren Weltmeeren.
Gleichzeitig aber auch ein Portrait von Personen, die von diesem Tier verzaubert wurden und deren Kampf um die Anerkennung des Riesenkalmar in der Welt.
Abgerundet wird das Buch mit etwas Autobiografie und einem Hauch von Philosophie.

Autor

Martyn Hammersley is an emeritus professor of educational and social research at The Open University, UK. He has carried out research in the sociology of education and the sociology of the media. However, much of his work has been concerned with the methodological issues surrounding social enquiry. He has written several books including (with Paul Atkinson) Ethnography: Principles in Practice (fourth edition, Routledge, 2019), The Dilemma of Qualitative Method (Routledge, 1989), The Politics of Social Research (SAGE, 1995), Reading Ethnographic Research (second edition, Longman, 1997), Taking Sides in Social Research (Routledge, 2000), Educational Research, Policymaking and Practice, (London, Paul Chapman/SAGE, 2002), Questioning Qualitative Inquiry (SAGE, 2008), Methodology Who Needs It? (SAGE, 2011), The Myth of Research-Based Policy and Practice (SAGE, 2013), The Limits of Social Science (SAGE, 2014), and The Concept of Culture (Palgrave Macmillan, 2019). Website: http://martynhammersley.wordpress.com/