Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Research Methods for Educational Dialogue
ISBN/GTIN

Research Methods for Educational Dialogue

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang14298inLebenshilfe und Alltag
CHF46.00

Beschreibung

Research Methods for Educational Dialogue provides an overview of the range of possibilities for researching various forms of educational dialogue, underpinned by a coherent theoretical foundation. The authors, Kershner, Hennessy, Wegerif and Ahmed offer an integrated understanding of different methodological approaches in this fast-growing area of education. The book includes critical discussion of a variety of methods for investigating the characteristics and quality of dialogues for individuals and groups of participants in different educational contexts. These include student-student, teacher-student and wider professional dialogues, conducted face-to-face, online or mediated by classroom technologies. The authors argue for the integration of ethical and methodological principles, and consider the potential for innovative research methods that are dialogic in themselves. Including chapter commentaries from invited experts in the field, authentic research examples and a glossary of terms, this is essential reading for anyone looking to research in the area of educational dialogue.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-350-06008-1
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum09.01.2020
Seiten320 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 138 mm, Höhe 216 mm
Gewicht402 g
Artikel-Nr.7346733
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.30767082
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Für all diejenigen, die sich selber besser kennen und lieben lernen wollen. Ein wundervolles Reflexionsbuch mit spannenden Aufgaben und Fragen, die man sich bisher noch nicht gestellt hat.
Ein lebenskluges Buch, verständlich, persönlich, konkret.
Besonders beschäftigt sich Schulz von Thun mit Erlebnissen, die als Beispiele für sein neues Modell dienen. Wir werden dazu angeregt, unser Leben aus fünf Blickwinkeln zu betrachten, zu würdigen und womöglich zu verändern. Das große Ganze setzt sich am Ende aus Wunscherfüllung, Sinnerfüllung, biografischer Erfüllung, Daseinserfüllung und Selbsterfüllung zusammen.

Autor

Ruth Kershner is Lecturer in Psychology of Education and Primary Education, Faculty of Education, University of Cambridge, UK.
Sara Hennessy is Reader in Teacher Development and Pedagogical Innovation, Faculty of Education, University of Cambridge, UK.
Rupert Wegerif is Professor of Education, Faculty of Education, University of Cambridge, UK.
Ayesha Ahmed is Senior Teaching Associate, Faculty of Education, University of Cambridge, UK.

Schlagworte