Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Subjectivity across Media
ISBN/GTIN

Subjectivity across Media

Interdisciplinary and Transmedial Perspectives
E-BookEPUBDRM AdobeE-Book
Verkaufsrang71701inMedien und Kommunikation
CHF69.20

Beschreibung

Combining theoretical perspectives from analytic philosophy, cognitive theory, and narratology with approaches from phenomenology, psychosemiotics, and social semiotics, the contributions collected in this volume provide a state-of-the-art map of current research on a wide variety of ways in which subjectivity can be represented across conventionally distinct media.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781317286561
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
Format HinweisDRM Adobe
Erscheinungsdatum04.10.2016
Auflage16001 A. 1. Auflage
Seiten254 Seiten
SpracheEnglisch
Dateigrösse9470 Kbytes
Illustrationen38 schwarz-weiße Abbildungen, 38 schwarz-weiße Fotos
Artikel-Nr.15761351
KatalogVC
Datenquelle-Nr.1444614
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor

Maike Sarah Reinerth is a Research Associate for Media and Communication Studies at the University of Hamburg, Germany. Research interests include representations of subjectivity (Ph.D. project), cognitive film theory, and animation studies. Her most recent publication is "Metaphors of the Mind in Film: A Cognitive-Cultural Perspective" (Embodied Metaphors in Film, Television, and Video Games, 2016).



Jan-Noël Thon is a Postdoctoral Research Associate at the Department of Media Studies of the University of Tuebingen, Germany. Research interests include film studies, television studies, comics studies, game studies, transmedial narratology, media convergence, and post/documentary in digital media culture. He has published widely in these areas, most recently Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture (2016).