Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Mediating Social Challenge

Art, Storytelling, and Critical Pedagogies
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang338210inPädagogik
CHF65.50

Beschreibung

In the face of social inequalities, digital divides, hegemonic power relations, capitalist conflicts of interests, asymmetric gender relations and international border and migration regimes, educational and social actions are becoming more challenging. Mediating these social challenges demands new methods and approaches. Thus, the contributors to this volume use critical pedagogies to reflect on art, literature, storytelling, and digital methods as a means to mediating social challenges in teaching practices. The contributions challenge normative perceptions of identity while also promoting students' multiliteracy skills.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-8376-7277-0
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum15.02.2025
Auflage1. A.
Seiten350 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 148 mm, Höhe 225 mm
Gewicht543 g
Illustrationen10 SW-Abbildungen
Artikel-Nr.28195265
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.46014551
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor

Eva Bauer is currently enrolled in the Joint Master's Programme for English and American Studies at Universität Graz and Université Paris Cité. She works as a project assistant at the Center for Inter-American Studies in the Erasmus+ funded project »EcoStories«. Her academic interest mainly revolves around socio- and psycholinguistics as well as feminist and African American literature.
Nicole Haring is a post-doctoral fellow at the Center for Inter-American Studies (CIAS) at Universität Graz, Austria, working on gender and aging studies, environmental humanities, contemporary US-American literatures, Inter-American studies, and critical pedagogies. Recently, she finished her doctorate at Universität Graz with honors working on intergenerational storytelling on gender and education.
Roberta Maierhofer is a professor of American studies and director of the Center for Inter-American Studies at Universität Graz, Austria. Her research focuses on (Inter)American literature and culture, gender and age/aging.

Schlagworte