Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Teaching Social Competencies in Post-Conflict Societies

A Contribution to Peace in Society and Quality in Learner-Centered Education
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang103253inPädagogik
CHF36.00

Beschreibung

Learner-centered education is not only a crucial issue for quality of education but also for students social self-esteem, self-effectiveness and societal peace and coherence. Following the trauma of the genocide, learner-centered education has been systematically introduced in Rwandan protestant schools in response to the need for peace, social coherence and to improve the quality of education. This book provides an overview of the concepts and experiences from a new Rwandan teacher training program Participatory and active Pedagogy , its educational theory, strategies of implementation, testimonials of teachers involved and the results of an evaluation testing the teachers development and curriculum effectiveness on students.Francois Rwambonera headed the teacher training program and department for education of the ecumenical Council of Churches in Rwanda from 1995 to 2012. Annette Scheunpflug and Susanne Krogull, both from Otto-Friedrich University in Bamberg, Germany, were charged with completing an independent evaluation of the program.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-8309-3081-5
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum08.09.2015
Seiten140 Seiten
SpracheDeutsch
MasseBreite 148 mm, Höhe 210 mm, Dicke 9 mm
Gewicht213 g
Artikel-Nr.3878175
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.17164855
Weitere Details

Bewertungen

Autor

Schlagworte