Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Berghotels 1890-1930: Südtirol, Nordtirol und Trentino

Bauten und Projekte von Musch & Lun und Otto Schmid
BuchGebunden
Verkaufsrang868inKunst
CHF114.50

Beschreibung

Fundamentals of hotel construction Around 1890, the advance of alpinism and Alpine tourism necessitated the building of accommodation for visitors to the mountain worlds of South Tyrol and neighboring regions. Hotels were built in remote high-mountain landscapes. These were integrated into the regional context, while at the same time symbolized a claiming of political and economic space. The architectural creation of mountain hotels was based on innovative design methods along serial or modular lines. The author examines the genesis of this building type against the background of international hotel construction, from design practice to the artistic interpretation of inspirational ideas from interior design, starting from the premise that the hotel represents a synthesis of clinic, railroad sleeping car and machine (J. A. Lux). Tourist architectural history of South Tyrol in two volumes Architectural photos, advertising graphics, drawings, plans from the turn of the twentieth century The economic, scientific, social, and cultural contexts explained in an understandable way
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-0356-2582-0
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum05.07.2022
Auflage22002 A. 2. Auflage
Seiten608 Seiten
SpracheDeutsch
MasseBreite 232 mm, Höhe 278 mm, Dicke 57 mm
Gewicht3030 g
Illustrationen536 col. ill.
Artikel-Nr.7291023
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.38703119
Weitere Details

Ähnliche

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Bettina Schlorhaufer, Institute for Architectural Theory, History of Architecture, and Historical Monuments Preservation, University of Innsbruck

Schlagworte