Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

What Works in Nordic School Policies?

Mapping Approaches to Evidence, Social Technologies and Transnational Influences
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang80814inPädagogik
CHF169.50

Beschreibung



This book offers an original contribution to the area of international research on comparative education policies and the influence of transnational agencies on national school policy and reform. With a focus on grasping what the Nordic model or the Nordic dimension means in school and educational policy, the book explores in depth the school policy contexts of the five Nordic countries Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden. It demonstrates how these particular national contexts engage with and contextualize transnational collaboration on issues like school reform, accountability, evidence and what works, and digitalization.

The book situates these policy issues over a long period of time while integrating the latest developments and reforms. It demonstrates how context matters. It shows how the often elusive, but pervasive Nordic dimension can only be fully understood by painstaking scrutiny of the five national contexts, their particular trajectories and mutual interactions in formal and informal education.




Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-030-66631-6
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum24.03.2022
Auflage1st ed. 2021
Reihen-Nr.15
Seiten272 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm, Dicke 14 mm
Gewicht467 g
Artikel-Nr.20218282
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.38600866
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor

Schlagworte