Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Philip Guston

The Studio
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang408067inKunst
CHF24.40

Beschreibung

Category : Arts and Illustratedb>An illustrated examination of Philip Guston''s comic and complex painting The Studio./b>Throughout his career, Philip Guston''s work metamorphosed from figural to abstract and back to figural. In the 1950s, Guston (1913-1980) produced a body of shimmering abstract paintings that made him--along with Willem de Kooning, Jackson Pollock, and Franz Kline--an influential abstract expressionist of the "gestural" tendency. In the late 1960s, with works like The Studio came his most radical shift. Drawing from the imagery of his early murals and from elements in his later drawings, ignoring the prevailing "coolness" of Minimalism and antiform abstraction, Guston invented for these late works a cast of cartoon-like characters to articulate a vision that was at once comic, crude, and complex. In The Studio, Guston offers a darkly comic portrait of the artist as a hooded Ku Klux Klansman, painting a self-portrait. In this concise and generously illustrated book, Craig Burnett examines The Studio in detail. He describes the historical and personal motivations for Guston''s return to figuration and the (mostly negative) critical reaction to the work from Hilton Kramer and others. He looks closely at the structure of The Studio, and at the influence of Piero della Francesca, Manet, and Krazy Kat, among others; and he considers the importance of the column of smoke in the painting--as a compositional device and as a ghost of abstraction and metaphysics. The Studio signals not only Guston''s own artistic evolution but a broader shift, from the medium-centric and teleological claim of modernism to the discursive, carnivalesque, and mucky world of postmodernism.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-84638-133-1
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Verlag
Erscheinungsdatum01.07.2014
Seiten104 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht249 g
Artikel-Nr.8894796
KatalogOLF
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor