Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Concentrationary Memories
ISBN/GTIN

Concentrationary Memories

Totalitarian Terror and Cultural Resistance
BuchGebunden
Verkaufsrang266347inKunst

Beschreibung

Concentrationary Memories is based in the idea that the concentrationary plague unleashed on the world by the Nazis in the 1930s and 1940s has remained and is now a permanent presence shadowing modern life. It also argues that memory - and, indeed, art in general - must be invoked to show this haunting of the present by this menacing past.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-78076-896-0
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum20.12.2012
Seiten336 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 156 mm, Höhe 234 mm
Gewicht653 g
Illustrationen88 bw illus
Artikel-Nr.10297197
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.16603187
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Griselda Pollock is Professor of Social and Critical Histories of Art and Director of the Centre for Cultural Analysis, Theory and History at the University of Leeds, UK. She is Editor, with Anthony Bryant, of "Digital and Other Virtualities: Renegotiating the Image" and of "Visual Politics of Psychoanalysis: Art and the Image in Post-Traumatic Cultures" (both I.B. Tauris) and is Series Editor of Tauris' "New Encounters" Series. Max Silverman is Professor of Modern French Studies at the University of Leeds. His recent publications include "Palimpsestic Memory: the Holocaust and Colonialism in French and Francophone Fiction and Film" (Berghahn, 2013). Griselda Pollock and Max Silverman are joint authors of "Concentrationary Cinema: Aesthetics as Political Resistance in Alain Resnais's 'Night and Fog', " which won the Kraszna-Krausz Award for Best Book on the Moving Image, 2011.