Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
The Graphic Design Reader
ISBN/GTIN

The Graphic Design Reader

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang51023inKunst
CHF68.50

Beschreibung

The Graphic Design Reader brings together key readings in this ever-changing field to provide an essential resource for students, researchers and practitioners.Taking as its starting point an exploration of the way in which theory and practice and canons and anti-canons have operated within the discipline, the reader brings together writings by important international design critics, including Wendy Siuyi Wong, Dick Hebdige, April Greiman, and Victor Margolin.Extracts are structured into clear thematic sections addressing history; education and the profession; type and typography; critical writing and practice; political and social change; changing visual landscapes, and graphic design futures. Each section has a contextual introduction by the editors outlining key ideas and debates, as well as an annotated guide to further reading and a comprehensive bibliography.The Graphic Design Reader features original visual essays which provide a critical platform for understanding and interpreting graphic design practice, as well as a wealth of illustrations accompanying key historical and contemporary texts from the 1920s to the present day.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-4725-2647-2
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum15.02.2019
Auflageannotated edition
Seiten1000 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 189 mm, Höhe 246 mm, Dicke 40 mm
Gewicht2108 g
Illustrationen360 bw illus
Artikel-Nr.4164474
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.18190315
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor