Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Awareness Systems

Advances in Theory, Methodology and Design
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang8856inInformatik und EDV
CHF221.50

Beschreibung


People go about their daily tasks with an in-built awareness of their social and physical environments. This awareness helps them to work cooperatively in groups, coordinate actions, and to maintain and enhance social communication with others. Networked technology has extended the reach of people's awareness to remote and distributed groups and provided access to a much larger social network than was previously feasible.

Awareness systems that are designed to support people to build up, maintain and make use of these extended networks are attracting the interest of industry, and include buddy lists in instant messaging, sustained audio-video links, active contact lists on mobile phones and so forth.

This book contains contributions from leading researchers in the field and looks at the design of awareness systems from theoretical foundations through to empirical studies and design concepts and will be of interest to practitioners and researchers in the field of HCI.

Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-4471-2285-2
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum30.11.2011
Seiten494 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm, Dicke 27 mm
Gewicht783 g
IllustrationenXXII, 494 p.
Artikel-Nr.2857038
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.12141705
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor

Schlagworte

BZ
VLB Haupt-Lesemotiv