Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Pavilions, Pop Ups and Parasols
ISBN/GTIN

Pavilions, Pop Ups and Parasols

The Impact of Real and Virtual Meeting on Physical Space
von
Van Schaik, LeonGastredakteurWatson FleurGastredakteur
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang27472inKunst
CHF49.00

Beschreibung

Around the world, a new architectural form is emerging. In public places a progressive architecture is being commissioned to promote open-ended, undetermined, lightly programmed or un-programmed interactions between people. This new phenomenon of architectural form - Pavilions, Pop-Ups and Parasols - is presaged by rapidly changing social relationships flowing from social media such as Facebook, Twitter and Instagram. The nexus between real and virtual meeting is effectively being reinvented by innovative and creative architectural practices. People meet in new and responsive ways, architects meet their clients in new forums, knowledge is 'met' and achieved in new and interactive frameworks. It contrasts bluntly with the commercially structured interactions of shopping malls and the increasingly deliberate interactions available in cultural institutions. These experiences imbue a new type of client; casually engaged, flocking, hacking, crowd funding and self-helping.Contributors include: Rob Bevan, Pia Ednie-Brown, Roan Ching-Yueh, Dan Hill, Martyn Hook, Minsuk Cho, Andrea Kahn, Felicity Scott, Akira SuzukiContributing architects include: Alisa Andrasek/Biothing, Peter Cook/CRAB studio, CJ Lim/Studio 8, Tom Holbrook/5th Studio, Matthias Hollwich/HWKN, Mamou-Mani Architects, Benedetta Tagliabue/EMBT
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-118-82901-1
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandUSA
Erscheinungsdatum10.04.2015
Seiten144 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 211 mm, Höhe 287 mm, Dicke 10 mm
Gewicht617 g
Artikel-Nr.3978411
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.17462046
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Schlagworte