Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Beyond Native-Speakerism
ISBN/GTIN

Beyond Native-Speakerism

Current Explorations and Future Visions
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang15872inPädagogik
CHF62.40

Beschreibung

This volume problematizes native-speakerism in language learning and teaching. Bringing theoretical discussion together with empirical data, Houghton, Rivers and Hashimoto document past traditions and current perspectives surrounding the native-speaker criterion, and explore native-speakerism across languages and contexts.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-367-58935-6
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum14.08.2020
Auflage1. A.
Seiten264 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 152 mm, Höhe 229 mm
Gewicht500 g
IllustrationenFarb., s/w. Abb.
Artikel-Nr.8823484
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.34209831
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor

Stephanie Ann Houghton is an Associate Professor in Intercultural Communication at Saga University in Japan. She is co-editor, with Melina Porto, of the 'Intercultural Communication and Language Education' book series. She has published multiple academic books and articles in peer-reviewed international journals.



Damian J. Rivers is an Associate Professor in Communication at Future University Hakodate, Japan. He has co-edited several books including, Isms in Language Education: Oppression, Intersectionality and Emancipation (2017) and The Sociolinguistics of Hip-Hop as Critical Conscience: Dissatisfaction and Dissent (2017).



Kayoko Hashimoto is a Lecturer at the School of Languages and Cultures, The University of Queensland in Australia. Her main research areas are language policies and Japan s educational policies. She currently serves as the Language and Education Thematic/Review editor for Asian Studies Review.