Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Health Design Thinking

Creating Products and Services for Better Health
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang45109inKunst
CHF29.00

Beschreibung

Applying the principles of human-centered design to real-world health care challenges, from drug packaging to early detection of breast cancer.
This book makes a case for applying the principles of design thinking to real-world health care challenges. As health care systems around the globe struggle to expand access, improve outcomes, and control costs, Health Design Thinking offers a human-centered approach for designing health care products and services, with examples and case studies that range from drug packaging and exam rooms to internet-connected devices for early detection of breast cancer. Written by leaders in the fieldBon Ku, a physician and founder of the innovative Health Design Lab at Sidney Kimmel Medical College, and Ellen Lupton, an award-winning graphic designer and curator at Cooper Hewitt Smithsonian Design Museumthe book outlines the fundamentals of design thinking and highlights important products, prototypes, and research in health design.

Health design thinking uses play and experimentation rather than a rigid methodology. It draws on interviews, observations, diagrams, storytelling, physical models, and role playing; design teams focus not on technology but on problems faced by patients and clinicians. The book's diverse case studies show health design thinking in action. These include the development of PillPack, which frames prescription drug delivery in terms of user experience design; a credit card-size device that allows patients to generate their own electrocardiograms; and improved emergency room signage. Drawings, photographs, storyboards, and other visualizations accompany the case studies.

Copublished with Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-262-53913-5
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum17.03.2020
Seiten223 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 167 mm, Höhe 216 mm, Dicke 17 mm
Gewicht477 g
Illustrationen300 color photos; 600 Illustrations, unspecified
Artikel-Nr.8047268
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.32792378
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Schlagworte