Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

The Fourth Dimension and Non-Euclidean Geometry in Modern Art, revised edition

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang14584inKunst
CHF60.40

Beschreibung

The long-awaited new edition of a groundbreaking work on the impact of alternative concepts of space on modern art.
In this groundbreaking study, first published in 1983 and unavailable for over a decade, Linda Dalrymple Henderson demonstrates that two concepts of space beyond immediate perceptionthe curved spaces of non-Euclidean geometry and, most important, a higher, fourth dimension of spacewere central to the development of modern art. The possibility of a spatial fourth dimension suggested that our world might be merely a shadow or section of a higher dimensional existence. That iconoclastic idea encouraged radical innovation by a variety of early twentieth-century artists, ranging from French Cubists, Italian Futurists, and Marcel Duchamp, to Max Weber, Kazimir Malevich, and the artists of De Stijl and Surrealism.

In an extensive new Reintroduction, Henderson surveys the impact of interest in higher dimensions of space in art and culture from the 1950s to 2000. Although largely eclipsed by relativity theory beginning in the 1920s, the spatial fourth dimension experienced a resurgence during the later 1950s and 1960s. In a remarkable turn of events, it has returned as an important theme in contemporary culture in the wake of the emergence in the 1980s of both string theory in physics (with its ten- or eleven-dimensional universes) and computer graphics. Henderson demonstrates the importance of this new conception of space for figures ranging from Buckminster Fuller, Robert Smithson, and the Park Place Gallery group in the 1960s to Tony Robbin and digital architect Marcos Novak.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-262-53655-4
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandUSA
Erscheinungsdatum18.05.2018
Seiten760 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 178 mm, Höhe 229 mm, Dicke 32 mm
Gewicht1202 g
Artikel-Nr.6379663
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.27643174
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor