Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Planning Theory
ISBN/GTIN
Verkaufsrang266347inKunst
Zugehörige Produkte
Ersatzprodukt zu

Beschreibung

In the 3rd edition of the leading introductory textbook to planning theory, Allmendinger provides a wide-ranging and up-to-date analysis of planning theories, how these relate to planning practice, and their significance. Moving away from a linear, chronological model of progress over time from one paradigm to another, Allmendinger explains how and why different theories have gained dominance in particular places at particular times, giving the reader a holistic view of the field of scholarship and to demonstrate the relevance of planning theory for practise.
Planning theory has undergone significant changes in recent decades as new theories and perspectives have emerged. Allmendigner takes care to detail the historical evolution of planning theory and the key philosophical issues involved so as enable the reader to both understand and critique theories as they encounter them. This much revised edition of Philip Allmendinger's text draws upon both established theories and expands its scope of current thinking around neoliberalism, post-colonialism and post-structuralist thinking on politics, space and scale.


This unique approach to planning theory means this is an essential for all students completing planning theory courses in Urban or Planning studies, at both undergraduate and postgraduate level.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-230-38003-5
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum05.07.2017
Auflage3 ed
Seiten346 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 218 mm, Höhe 155 mm, Dicke 25 mm
Gewicht590 g
Illustrationen150 bw illus
Artikel-Nr.5365960
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.22648103
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Philip Allmendinger is Professor of Land Economy, University of Cambridge, UK.

Weitere Produkte von Allmendinger, Philip (University of Cambridge, Cambridge) (Author)