Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Beschreibung

Illustrated throughout, The Penguin Classics Marvel Collection presents specially curated comic book anthologies of the origin stories, seminal tales, and characters of the Marvel Universe to explore Marvel's transformative and timeless influence on an entire genre of fantasy.



A Penguin Classics Marvel Collection Edition

It is impossible to imagine American popular culture without Marvel Comics. For decades, Marvel has published groundbreaking visual narratives that sustain attention on multiple levels: as explorations of the relationship between power and responsibility; as metaphors for the experience of difference and otherness; as meditations on the pain of adolescence and the fluid nature of identity; as examinations of the meaning, and limits, of patriotism; as ironic juxtapositions of the cosmic and the quotidian; as resources for the understanding of political and social history; and as high watermarks in the artistic tradition of American cartooning. For the first time, these classic stories of some of the most iconic super heroes in the history of American comics are Penguin Classics.

Debuting in 1941-almost a year before the events of Pearl Harbor- Captain America was initially conceived by Joe Simon and Jack Kirby as a pop culture argument for US intervention in the European war against fascism. This collection includes his first appearances from 1941 alongside key examples of his first solo stories of the 1960s, in which the newly resurrected hero of World War II struggles to find his place in an unfamiliar world. The transformation of this American icon thus marks a parallel transformation in the nation itself. The introduction offers insight into the social and political significance of Captain America as a character and a national symbol, while a critical apparatus and appendices shed further light on his creative development.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-14-313575-3
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum14.06.2022
Seiten400 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 180 mm, Höhe 252 mm, Dicke 25 mm
Gewicht919 g
Artikel-Nr.19480247
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.37747024
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Die Tagebücher der Apothekerin ist der Auftakt in eine spannende, historische Reihe und spielt im Alten China während der Ming-Ära. Mit leichten Krimi-Details bleibt es stetig spannend und man kann nicht aufhören zu lesen. Ich empfehle diesen Manga all denen, die das Alte Asien und Heilkräuter genau so spannend, wie ich finden.
Ich habe bereits das Buch"Die Schönste im ganzen Land"gelesen und finde die Reihe der Villains dazu mehr oder weniger gelungen. Als ich dann sah, es gibt dazu eine Graohic Novel muss ich einfach haben.
Mir ist leider nicht alles im Kopf geblieben, doch ich finde diese Graphic Novel sehr gelungen. Man erfährt hier wieder, wie die neue Königin, zur bösen Stiefmutter wurde. Denn vorher hatte sie Schneechen (Schneewittchen wird so von allen genannt) sehr gerne und hat sich in die Mutterrolle gut eingefunden. Sie ist so herzlich zu Schneechen. Doch als die Königin ihren verzauberten Spiegel geschenkt bekommt, dreht sich plötzlich nur noch alles um die Schönheit und die Sucht zu fragen, ob sie nun die Schönste ist. Man erfährt was genau mit ihrem Mann und Schneechens Vater geschieht. Natürlich haben die verdrehten Schwestern, die die Cousinen des Königs sind auch wieder die Hände im Spiel und versuchen immer wieder Schneechen Angst einzuflössen. Ein Buch welches ich ab 12 Jahre empfehle. Da es doch einige Bilder gibt, die für kleinere Kinder nicht so verständlich sind. Ich bin jedenfalls gespannt ob die anderen Bücher auch noch als Graphic Novel rauskommen.
Ein Muss für alle Fans von "Sword Art Online" oder Liebhaber von fesselnden, fantastischen Kämpfen.

Solo Leveling ist ein Webtoon aus Südkorea, der mit 320 Farbseiten voller Action daherkommt und begeistert.

Hunter sind Menschen mit besonderen Fähigkeiten, die in der Lage sind Dungeons zu betreten. Dort verdienen sie Geld mit dem Töten von Monstern. Doch was geschieht, wenn der schwächste Hunter der Welt dringend Geld für die ganze Familie verdienen muss?

Durch die packenden und sehr atmosphärischen Bilder und Kampfinszenierungen kann man super in die Story eintauchen.

Ich bin gespannt auf die nächsten Bände!
Ein stolzer Hahn in einer irrwitzigen Welt.
Lesevergnügen mit Schmunzelfaktor ist aus meiner Sicht gegeben.
Ein Muss für alle Eiskönigin-Fans.
Endlich......der neue Asterix ist da!
"Starman" erzählt von Aufstieg und Fall des wohl berühmtesten Alter Egos der Musikgeschichte. Fesselnd verwebt Reinhard Kleist die Genese der schrillen Kunstfigur sowohl mit David Bowies glücklosem Bemühen in der Londoner Musikszene vor Ziggy Stardust wie auch mit seinem Ringen mit der eigenen Schöpfung auf dem Höhepunkt des Ruhms.
Ebenfalls erhältlich: Luxusausgabe in limitierter, besonders hochwertiger Auflage mit einem handsignierten Druck
(ISBN 978-3-551-79364-5).
Für alle Virginia Woolf Leser*innen und die es werden möchten!
Eine kurze actionreiche Mangareihe, bei der ich mir heimlich eine Fortsetzung wünsche.
Ein atmosphärischer Manga mit charismatischen Bad Boys.
Gute Alternative für Black Lagoon Leser.
Ein Graphic-Novel, das unter die Haut geht!
Im KZ-Mauthausen in Oberösterreich sind neben Juden, Russen und Kommunisten auch Spanier inhaftiert. Einer davon schafft es für die Fotografiedienst zu arbeiten und muss mit ansehen wie Kriegsverbrechen als Unfälle vertuscht werden. Kurzerhand entscheidet er sich die Negative in Sicherheit zu bringen und das Grauen so für die Nachwelt aufzubewahren. Nach einer wahren Geschichte, die auch verfilmt wurde!
Für mich die beste Graphic Novel zur griechischen Mythologie, geschrieben in einer modernen Sprache. Unterhaltsam, fesselnd und leidenschaftlich. Man kann nicht aufhören zu lesen. die Zeichnungen sind sehr detailliert und anschaulich, und das Buch in seiner gebundenen Fassung ist eine echte Schönheit.
Ich liebe es!
Für mich die beste Graphic Novel zur griechischen Mythologie, geschrieben in einer modernen Sprache. Unterhaltsam, fesselnd und leidenschaftlich. Man kann nicht aufhören zu lesen. die Zeichnungen sind sehr detailliert und anschaulich, und das Buch in seiner gebundenen Fassung ist eine echte Schönheit.
Ich liebe es!

Autor

Born Jacob Kurtzberg in 1917 to Jewish-Austrian parents on New York's Lower East Side, Jack Kirby came of age at the birth of the American comic book industry. Horrified by the rise of Nazism, Kirby co-created the patriotic hero Captain America with Joe Simon in 1940. Cap's exploits on the comic book page entertained millions of American readers at home and inspired US troops fight­ing the enemy abroad. Kirby's partnership with Simon continued throughout the 1940s and early '50s; together, they produced com­ics in every popular genre, from Western to romance. In 1958, Kirby began his equally fruitful collaboration with writer- editor Stan Lee, and in 1961 the two men co-created the foundational text of the modern Marvel Universe: The Fantastic Four. Over the next de­cade, Kirby and Lee would introduce a mind- boggling array of new characters- including the Avengers, the Hulk, Thor, Iron Man, the Silver Surfer, and the X-Men. Kirby's groundbreaking work with Lee formed the foundation of the Marvel Universe. In the early 1970s, Kirby moved to DC Comics, where he created his intercon­nected Fourth World series, as well as freestanding titles such as The Demon. He returned to Marvel in 1975, writing and illustrat­ing The Black Panther and Captain America, and introducing series such as Devil Dinosaur, and the Eternals. Kirby died in 1994. Today, he is generally regarded as one of the most important and influential creators in the history of American comics. His work has inspired multiple generations of writers, artists, designers, and film­makers, who continue to explore his vast universe of concepts and characters. He was an inaugural inductee into the Eisner Hall of Fame in 1987.
While sharing a studio with Jack Kirby, artist Joe Simon co-created Captain America, a stirring symbol of American idealism and pride during the war-torn 1940s. Simon and Kirby would go on to form one of the most productive partnerships of the early American comic book industry. The two men co-created comics in every genre-crime, war, horror, science fiction, Western, humor, and romance-for numerous different publishers between 1940 and 1954. Noted characters and series included the Sandman and the Newsboy Legion for DC Comics, Young Romance for Crestwood, and Boys' Ranch for Harvey. Simon also wrote two autobiographies-The Comic Book Makers (1990), coauthored with his son, Jim Simon, and Joe Simon: My Life in Comics (2011)- essential reading for any historian of comic book history and culture.
Stan Lee (1922- 2018) and artist Jack Kirby made comic book history in 1961 with The Fantastic Four #1. Lee oversaw the adventures of many super hero creations for over a decade before handing over the editorial reins at Marvel to others. For the remainder of his long life, he continued to serve as a creative figurehead at Marvel and an ambassador for the comics medium.
Jim Steranko rocked the comic book world in the late 1960s with a revolutionary approach to design and narrative, influenced by the contemporary worlds of both commercial and fine art. Ster­anko produced very little comics work after the 1970s, but his illus­trations would grace the covers of numerous science fiction and fantasy novels, as well as film posters and record album sleeves. He has also produced character designs for a number of filmmakers, including George Lucas, Steven Spielberg, and Francis Ford Cop­pola. His two- volume History of Comics was one of the first modern works of comics scholarship, and his film industry magazine Prevue enjoyed an impressive twenty- five- year run. Steranko was inducted into the Eisner Hall of Fame in 2006.
John Romita Sr. was born in Brooklyn in 1930 and attended Manhattan's School of Industrial Art before entering the comic book industry in 1949. He drew many comics for Marvel (then known as Timely or Atlas) during the early 1950s before moving to DC Comics in 1958, where he established a reputation as a master of romance comics. In 1965 he returned to Marvel, inking Don Heck's pencils on an issue of the Avengers. After a short stint pen­ciling Daredevil, Romita Sr. was tapped by Stan Lee to take over The Amazing Spider-Man when original artist Steve Ditko left the book. Romita Sr. brought a new emotional warmth to the series, while his slick, clean craftsmanship took the title to even greater commercial heights. His renditions of the title character, as well as supporting cast members such as Gwen Stacy and Mary Jane Wat­son, were considered definitive by a generation of fans. In the 1970s, Stan Lee appointed Romita Sr. as art director for the company; while in this position, he helped design numerous characters (in­cluding the Punisher, Wolverine, and Luke Cage). He was inducted into the Eisner Hall of Fame in 2002.
Gene Luen Yang is the author of the half-million-copy New York Times bestselling graphic novel and National Book Award finalist American Born Chinese, which features the character of Monkey King throughout.
Ben Saunders is a professor of English at the University of Ore­gon. He is the author of Desiring Donne: Poetry, Sexuality, Inter­pretation and Do the Gods Wear Capes?: Spirituality, Fantasy, and Superheroes, as well as numerous critical essays on subjects ranging from the writings of Shakespeare to the recordings of Little Richard. He has also curated several museum exhibitions of comics art, in­cluding the record-breaking multimedia touring show Marvel: Uni­verse of Super Heroes-a retrospective exploring the artistic and cultural impact of Marvel Comics from 1939 to the present.

Schlagworte