Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Idols & Rivals

Artistic Competition in Antiquity and the Early Modern Era
BuchGebunden
Verkaufsrang12200inKunst
CHF65.50

Beschreibung


Competition is one of the driving forces of our time - everything can suddenly turn into a challenge or a contest. Art, on the other hand - that is outside the art market - can be seen as a free space in which something genuinely unique emerges. That this construct is a historical exception is revealed by a fresh look at the early modern period: Here, the principle of competition was thought to be decisive for artistic work. What is more, the competitive habitus of imitation, competition and surpassing - imitatio, aemulatio and superatio - was supposed to bring about cultural progress as such. Even Leonardo knew that good envy spurs high performance. Hence, some of the most famous works of the Renaissance and Baroque periods emerged from the competitive battles that artists in early modern Europe fought among themselves, as well as with long-dead models from antiquity. This splendid catalogue reveals mutual inspiration and cooperation, but also sheds light on the dark side of competition for prestigious commissions - envy, intrigue, and slander.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-7757-5399-9
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum04.10.2022
Seiten296 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 244 mm, Höhe 282 mm, Dicke 28 mm
Gewicht1586 g
IllustrationenRaster, nicht spezifiziert
Artikel-Nr.21904644
Verlagsartikel-Nr.52369
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.40398878
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Schlagworte