Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

David Shrigley: Brain Activity

BuchGebunden
Verkaufsrang53863inKunst
CHF55.40

Beschreibung

David Shrigley's existential-comic sensibility takes form across many mediums, from photography and sculpture to animation and drawings
Best known for his wry and witty drawings, British artist David Shrigley has built up an artistic practice that, over the past two decades, has expanded well beyond drawing to include photography, sculpture, neon signs, animation, painting, printmaking, publishing and music. Shrigley finds humor in flat depictions of the inconsequential and the bizarre, qualities that he heightens through a deliberately limited technique. In this unusually complete look at the much-loved artist's diverse approaches, Shrigley is revealed as a master of many media and many kinds of humor, from the black humor for which he is famed to caricature and more slapstick situations. With an immediate and accessible appeal to diverse audiences, Shrigley's work offers an insightful commentary on the absurdities of human relationships. Published on the occasion of the artist's first major survey show, at London's Hayward Gallery, this beautifully produced volume includes a 7" vinyl picture-disc, featuring an exclusive recording by the artist.
David Shrigley was born in Macclesfield, England, in 1968, and studied Environmental Art at the Glasgow School of Art from 1988-1991. As well as authoring numerous books, he directed the video for Blur's "Good Song" and for Bonnie "Prince" Billy's "Agnes, Queen of Sorrow." Between 2005 and 2009, he contributed a cartoon for the U.K. Guardian Weekend magazine every Saturday.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-85332-297-6
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum15.03.2012
AuflageNew
Seiten188 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 210 mm, Höhe 286 mm, Dicke 33 mm
Gewicht963 g
Artikel-Nr.2905896
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.12464855
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.