Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Movies Made for Television: 1964-2004 5 Volumes
ISBN/GTIN

Movies Made for Television: 1964-2004 5 Volumes

von
BuchGebunden
Verkaufsrang126412inKunst
CHF280.50

Beschreibung

In October 1964, NBC aired the first made-for-television film, See How They Run, starring John Forsythe, Jane Wyatt, Leslie Nielsen, and George Kennedy. Between 1964 and 2004, more than 5,400 made-for-television films and miniseries were produced. Television historian Alvin H. Marill has compiled a comprehensive listing of every one of these films.But this is no mere list. The exhaustive entries cite each film's original network, airdate, and length of broadcast. Along with a brief summary, each entry also includes extensive production credits (director, writer, producer, composer, director of photography, and editor) and a complete cast (and character) listing.The first four volumes are arranged by decade(s):Volume 1: 1964-1979Volume 2: 1980-1989Volume 3: 1990-1999Volume 4: 2000-2004Entries are arranged alphabetically for quick access, and each volume also contains a chronology of films produced in that period. Volume 5 includes indexes of actors, directors, and source material (books, novels, and plays), as well as a chronological listing of all films.From television pilots like Prescription: Murder (1967), the film that introduced Peter Falk's Columbo, to epic miniseries such as Angels in America (2003), every film has been acknowledged, every actor identified, and every character named. This remains a unique undertaking; there simply is no other compendium like it. Movies Made for Television, 1964-2004 will be a valuable resource for scholars and historians of television and popular culture, as well as anyone interested in the medium.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-4422-3086-6
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum21.01.2014
Seiten2168 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 230 mm, Höhe 292 mm, Dicke 223 mm
Gewicht5229 g
Artikel-Nr.5205918
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.22112681
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor