Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Introduction to Screen Narrative
ISBN/GTIN

Introduction to Screen Narrative

Perspectives on Story Production and Comprehension
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang13375inKunst
CHF62.00

Beschreibung

Combining the expertise of screenwriters and scholars, this book offers a comprehensive overview of how screen narratives work. Exploring feature films, television, animation, and video games, the volume provides a contextual overview of the form and applies this to the practice of screenwriting.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-032-05520-6
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum29.08.2023
Auflage1. A.
Seiten302 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 156 mm, Höhe 234 mm, Dicke 20 mm
Gewicht444 g
IllustrationenFarb., s/w. Abb.
Artikel-Nr.25971820
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.44009065
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Paul Taberham is Associate Professor in Film and Animation Studies at the Arts University Bournemouth, UK. He is the author of Lessons in Perception: The Avant-Garde Filmmaker as Practical Psychologist (Berghahn, 2018) and the forthcoming Animated Visions: Theory, History and Aesthetics (Berghahn, 2024). He is also the co-editor of Cognitive Media Theory (Routledge, 2014) with Ted Nannicelli, and Experimental Animation: From Analogue to Digital (Routledge, 2019) with Miriam Harris and Lilly Husbands. Paul is a fellow of the Society of Cognitive Studies of the Moving Image, and on the editorial board for Animation: An Interdisciplinary Journal.

Catalina Iricinschi is Visiting Assistant Professor of Psychology at Franklin & Marshall College. Research interests include event segmentation in film narrative, eye tracking in narrative processing, narrative of belonging and displacement, place and space depiction in film narrative, and Romanian cinema. She has published in journals such as Cognitive Science, Projections: The Journal for Movie and Mind, I-Perception, along with the edited anthologies Space in Language and the forthcoming Narrative, Media and Cognition.