Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Ferdinand Christian Baur: A Reader
ISBN/GTIN

Ferdinand Christian Baur: A Reader

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang9926inReligion und Theologie
CHF52.40

Beschreibung

This reader of texts from the influential 19th-century theologian Ferdinand Christian Baur (1792-1860) brings together a selection of texts in English translation from across Baur's wide range of exegetical, historical, philosophical and theological expertise. In these excerpts, including many translated for the first time, readers gain a comprehensive overview of Baur's output and his remarkable role in the shaping of modern scholarly discourse in his fields.

Beginning with a full scholarly introduction, and extensively annotated texts, readers are introduced to Baur's bold and controversial historical hypotheses and encounter the variety of intellectual and stylistic registers he used, from the purely scholarly to the sharply polemical. The editors also explore the ways in which Baur was instrumental in some of the most fundamental intellectual paradigm shifts of the 19th-century, including the radical historicization of Christian theology and its interaction with Schelling, Hegel, and the German Idealist tradition.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-567-70651-5
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum30.11.2023
Seiten256 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 189 mm, Höhe 246 mm
Artikel-Nr.25342310
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.43436917
Weitere Details

Bewertungen

Autor

David Lincicum is Associate Professor of Theology at the University of Notre Dame, USA.
Johannes Zachhuber is Professor of Historical and Systematic Theology at the University of Oxford, UK.

Schlagworte