Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Verkaufsrang9434inKunst
CHF61.00

Beschreibung

Over the years Ian Davenport has consistently employed intensely rigorous and unconventional painting processes. This book provides an examination of his production, from his electric fan paintings, to his poured arches, circles, lines and puddle paintings.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-500-97061-4
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum02.06.2014
Seiten294 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 290 mm, Höhe 320 mm
Gewicht2940 g
IllustrationenWith over 200 colour illustrations, With over 200 colour illustrations
Artikel-Nr.3599516
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.15909824
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Martin Filler´s writings have been published in more than thirtyjournals, magazines and newspapers. He was elected a fellow of theAmerican Academy of Arts and Sciences in 2003.
Michael Bracewell is the author of many books, including England is Mine. He is a regular contributor to Frieze and The Burlington Magazine.
Ian Davenport studied at Goldsmiths College, graduating in 1988, the same year that he participated in Freeze, the seminal YBA exhibition curated by Damien Hirst. In 1990, Davenport held his first solo exhibition at Waddington Galleries. He was nominated for the Turner Prize in 1991 and has exhibited worldwide. Davenport has been commissioned to create site-specific installations for Banque Paribas, London (1996), the Groucho Club, London (2003), the Department of Mathematics and Statistics, University of Warwick (2004) and, in 2006,for Southwark Council and Land Securities, Poured Lines: Southwark Street. a 50 metre long, 3 metre high mural installed at Southwark Street.