Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Pervasive Animation
ISBN/GTIN

Pervasive Animation

BuchGebunden
Verkaufsrang126347inKunst
CHF216.50

Beschreibung

This new addition to the AFI Film Readers series brings together original scholarship on animation in contemporary moving image culture, from classic experimental and independent shorts to digital animation and installation. The collection - that is also a philosophy of animation - foregrounds new critical perspectives on animation, connects them to historical and contemporary philosophical and theoretical contexts and production practice, and expands the existing canon. Throughout, contributors offer an interdisciplinary roadmap of new directions in film and animation studies, discussing animation in relationship to aesthetics, ideology, philosophy, historiography, visualization, genealogies, spectatorship, representation, technologies, and material culture.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-415-80723-4
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum15.07.2013
Seiten408 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 175 mm, Höhe 249 mm, Dicke 33 mm
Gewicht1057 g
Artikel-Nr.5552246
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.23148489
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor

Suzanne Buchan is Professor of Animation Aesthetics at Middlesex University, London. Her research investigates animation as a pervasive moving image form across a range of platforms and media. She teaches history, theory and aesthetics of cinema, digital screen arts, and animation, and she is active as a curator. Suzanne is editor of animation: an interdisciplinary journal. Her publications include The Quay Brothers: Into a Metaphysical Playroom (2011), Animated Worlds´ (ed., 2006), journal and catalog essays, and chapters in scholarly collections.