Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Moral Philosophy for Education (RLE Edu K)
ISBN/GTIN

Moral Philosophy for Education (RLE Edu K)

BuchGebunden
Verkaufsrang338210inPädagogik

Beschreibung

Teachers and students are frequently confused as to the relevance of abstract philosophical theorising to the reality of the classroom and this book is distinctive for the attention it devotes to philosophy and its potential contribution to practical matters, and education in particular. The author is critical of many current views of the philosophy of education and argues the validity of philosophy as an integral part of education in its own right, against the creation of a new branch of philosophy, the philosophy of education . The book stresses that relativist ethical theories are no more known to be valid than the absolutist theories they have replaced, and in the second section the author argues for a modified utilitarian position. The final section enables the reader to relate the general argument of the second part to several specific issues.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-415-68942-7
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum08.12.2011
Auflage1. A.
Seiten216 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 156 mm, Höhe 234 mm
Gewicht453 g
IllustrationenFarb., s/w. Abb.
Artikel-Nr.5532784
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.23116781
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor