Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Classroom Research on Mathematics and Language
ISBN/GTIN

Classroom Research on Mathematics and Language

Seeing Learners and Teachers Differently
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang103253inPädagogik
CHF68.50

Beschreibung

This book offers an international perspective on the current and future state of the research specifically focused on the role and use of language in mathematics school teaching and learning.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-367-20323-8
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum23.03.2021
Seiten224 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 234 mm, Dicke 15 mm
Gewicht340 g
Artikel-Nr.9211732
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.34865959
Weitere Details

Bewertungen

Autor

Núria Planas is Professor of Mathematics Education at the School of Education of Universitat Autònoma de Barcelona in Catalonia, Spain. Her classroom research and developmental work lie within the domain of multilingual mathematics teaching and learning.

Candia Morgan is Professor of Mathematics Education at Institute of Education, University College London in England, UK. Her research critically focuses on the nature of mathematical communication within different practices of mathematics and mathematics education.

Marcus Schütte is Professor at the Institute of Special Education, Leibniz University Hannover in Germany. His research focuses on language-related forms of mathematical learning processes in the primary school with the main focus on classroom interaction.