Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Ballpark: Baseball in the American City

BuchGebunden
Verkaufsrang53868inKunst
CHF51.40

Beschreibung

An exhilarating, splendidly illustrated, entirely new look at the history of baseball: told through the stories of the vibrant and ever-changing ballparks where the game was and is staged, by the Pulitzer Prize-winning architectural critic.

From the earliest corrals of the mid-1800s (Union Grounds in Brooklyn was a "saloon in the open air"), to the much mourned parks of the early 1900s (Detroit's Tiger Stadium, Cincinnati's Palace of the Fans), to the stadiums we fill today, Paul Goldberger makes clear the inextricable bond between the American city and America's favorite pastime. In the changing locations and architecture of our ballparks, Goldberger reveals the manifestations of a changing society: the earliest ballparks evoked the Victorian age in their accommodations--bleachers for the riffraff, grandstands for the middle-class; the "concrete donuts" of the 1950s and 60s made plain television's grip on the public's attention; and more recent ballparks, like Baltimore's Camden Yards, signal a new way forward for stadium design and for baseball's role in urban development. Throughout, Goldberger shows us the way in which baseball's history is concurrent with our cultural history: the rise of urban parks and public transportation; the development of new building materials and engineering and design skills. And how the site details and the requirements of the game--the diamond, the outfields, the walls, the grandstands--shaped our most beloved ballparks.
A fascinating, exuberant ode to the Edens at the heart of our cities--where dreams are as limitless as the outfields.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-307-70154-1
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum14.05.2019
Seiten384 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 191 mm, Höhe 235 mm, Dicke 37 mm
Gewicht1028 g
Artikel-Nr.6560877
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.28482237
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

100 Jahre Designgeschichte: Wer oder was setzte sich schlussendlich durch? Wer blieb auf der Strecke? Wer waren die Designer hinter den Produkten? Was wurde zum zeitlosen, oft kopierten Klassiker und warum? Wer dies und mehr über gutes Design erfahren möchte, ist mit diesem prächtigen Bildband bestens bedient.

Autor